Gebruik

Word document opslaan als PDF

Geschatte leestijd: 1minuut 180 keer bekeken

Maak een PDF-bestand:

  1. Open het document in Word.
  2. Klik op “Bestand” in het menu.
  3. Kies “Opslaan als” of “Kopie opslaan” als het een bestaand document is.
  4. Navigeer naar de gewenste opslaglocatie door te klikken op “Bladeren”.
  5. Typ de gewenste bestandsnaam achter “Bestandsnaam”.
  6. Selecteer “PDF” als bestandstype door te klikken op het pijltje naast “Opslaan als”.
  7. Klik op “Opslaan” om het PDF-bestand te maken.

Maak een PDF-bestand in oude Word-versies zoals Word 2016:

  1. Klik linksboven in het lint op het tabblad “Bestand”.
  2. Selecteer “Exporteren”.
  3. Klik op de knop “PDF” of “XPS maken” aan de rechterkant.
  4. Navigeer naar de gewenste opslaglocatie door te bladeren naar de juiste map.
  5. Typ de gewenste bestandsnaam achter “Bestandsnaam”.
  6. Laat het vinkje bij “Bestand openen na publiceren” staan als je de PDF meteen wilt bekijken. Als je dit niet wilt, verwijder dan het vinkje.
  7. Klik op “Publiceren” om het PDF-bestand te maken.

Laat een reactie achter

Deel deze pagina

Word document opslaan als PDF

Of kopieer deze link

INHOUDSOPGAVE